OBSTŘIK A PUNKCE

PUNKCE

Punkce kloubu je odstranění tekutiny z kloubu, které se provádí v místním znecitlivění pomocí injekční jehly. Tato kloubní tekutina vzniká hlavně při postižení kloubu artrózou – tj. opotřebením kloubních chrupavek a vlastního kloubu, nebo po úraze, kdy je přítomna kloubní tekutina nebo krev.

OBSTŘIK

Obstřik je aplikace léčivé látky s místním znecitlivěním do bolestivých úponů šlach a vazů, do bolestivých kloubů. Často také následuje po odsátí tekutiny z kloubu (punkci). Jde o kombinaci lokálního anestetika a kortikosteroidu s velmi účinnou funkcí tlumení nežádoucích příznaků akutního zhoršení osteoartrózy či přetížení – otoku a bolesti. Obstřik se aplikuje především do ramenního kloubu, lokte, zápěstí, kolenního kloubu, hlezna a drobných kloubů rukou a nohou, a do bolestivých zón v oblasti páteře.

V naší ambulanci aplikujeme v následné reparační a regenerační fázi léčivé látky pro injekční léčbu osteo-artro-myofasciálních onemocnění od předních evropských výrobců. Velké úspěchy při léčbě máme především s MD kolagenovými injekcemi od italské společnosti Guna Laboratori S.p.a., které jsou čistě přírodního původu (vepřový kolagen, extrakty z léčivých bylin a minerály) a slouží k léčbě namožení (přetížení), zranění (zánět) a ke zpomalení degenerativních změn pohybového aparátu (kloubní chrupavky, vazů, šlach, měkkých tkání). MD kolagenové injekce používáme pro dlouhodobou regeneraci tkání, protizánětlivá léčiva k nim indikujeme pouze v případě, že je doprovází zánět, abychom maximalizovali reparativní a remodelační účinky kolagenu.

CHONDROPROTEKTIVA

Tyto „vitamíny pro klouby“ se podávají ve formě tablet či ve vodě rozpustného prášku pro celotělový – systémový efekt maximální výživy chrupavky a jejích elastických vlastností a to jak preventivně, tak jako podpora či záchrana zbytku chrupavky při již vzniklých degenerativních obtížích.

Jejich používání působí podpůrně na všechny klouby a vazy v těle pacienta, čímž chrání a udržuje kondici muskuloskeletalní soustavy na nejlepší možné úrovni.

VISKO-SUPLEMENTACE

Velkou úlevu od bolesti kloubů a výrazné zlepšení hybnosti a výjimečnou léčbu artrózy poskytuje díky unikátní kombinaci účinných látek kyselina hyaluronová a chondroitinsulfát v injekční léčbě buď jednorázově, nebo opakovaným vnitrokloubním podáním.

Injekční podání účinné látky do uzavřeného prostoru kloubní dutiny zajišťuje její koncentrovaný a dlouhodobý efekt po dobu 6-12 měsíců individuálně dle vážnosti a charakteru postižení. Spolu s chondroprotekcí je zásadním faktorem pro maximalizaci výživy a kondice poškozené kloubní chrupavky a optimalizaci lubrikačních poměrů v postiženém  kloubu.

Mapa

Ambulance je umístěna v budově Cordeus, v bezprostřední blízkosti stanice metra A – Bořislavka. K dispozici je parkoviště, ambulance má bezbariérový přístup (1. patro, výtah) a vlastní oddělenou čekárnu.

Kontaktní údaje

Na Dlouhém lánu 11 160 00 Praha 6 – Dejvice